۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۲۰:۳۴

ایرانی فام تاکید کرد:

کشاورزان آذربایجان شرقی نکات ایمنی را زمان بارش رعایت کنند/ خودداری از کاشت پاییزه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه

کشاورزان آذربایجان شرقی نکات ایمنی را زمان بارش رعایت کنند/ خودداری از کاشت پاییزه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه

تبریز – خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر ضرورت رعایت نکات ایمنی از سوی کشاورزان آذربایجان شرقی با توجه به بارندگی در روزهای آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب ایرانی فام شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به امکان بارش باران در استان های شمالغرب کشور، ضروری است کشاورزان دیم کار استان که تاکنون سطوح زراعی را زیرکشت نبرده اند، در سریع ترین زمان ممکن برای جلوگیری از بروز خسارات نسبت به کشت دیم اقدام کنند.

وی گفت: برای جلوگیری از آسیب دیدگی محصولات کشاورزی، بهره برداران اطلاعیه های صادره از سوی هواشناسی را بصورت مرتب تعقیب و نسبت به تغییرات احتمالی دما و شدت و ضعف آن، شرایط مناسب برای سطوح باغی و زراعی را فراهم کنند.

ایرانی فام با تاکید به اینکه از کاشت پاییزه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به علت احتمال وقوع بارش های جوی باید خودداری شود، اضافه کرد: انتقال سریع محصولات برداشت شده به مکان های مسقف، محافظت از تجهیزات آبیاری زیر فشار با استفاده از روش های مرسوم در مناطق مرتفع و سردسیر، انتقال کندوهای زنبور عسل به مناطق امن، گرم و تغذیه تکمیلی، بصورت موکد به بهره برداران زیربخش های مختلف کشاورزی استان پیشنهاد و گوشزد می شود.

وی گفت: اجتناب و جلوگیری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و همچنین برقراری سامانه گرمایشی و تهویه مناسب در گلخانه های سنتی، مرغداری ها و سالن های پرورشی، به خصوص در سه روز آینده و بر اساس پیش یینی هواشناسی ضروری و مهم خواهد بود.
 

کد خبر 2188313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha